ROOT,INSTAL CWM,SAMSUNG J2 Prime G532 tested 100%

Sesuai judul ya, berhubung banyak kes buat root samsung j2 prime, disini ane mau jelasin step by step sedetail mungkin, kalau pun berlaku perkara yang tidak di ingin kan seperti yang banyak berlaku ..
seperti bootlooplah, logo yang tersangkut, atau terdapat juga neraka, tetapi kunci sim atau meminta kod dalam menu kemasukan yang sesuai ...
satu lagi ane ingatkan, disini destinasi ane membantu ngeshare pengalaman ane, bukan maksa ente2 semua buat ikutin maklum ane, dengan kata lain ane gk tanggung jawab kalau hp ente2 pingsan..iya pengsan, kalau mati gk mungkin, selama mengikuti cara ini dengan teliti, karna banyak hal kecil yang justru itu yang jadi masalah fatal, mungkin contoh kecil nya nekad flash dengan batre di bawah 15/20% ... simple kerana kalau lagi apes di saat proses berjalan flashing dan hp ente mati pasti brick dan itu butuh bayaran mahal untuk yang benarin.
berkisar antara 250/500, kenapa ane tau? karna ane gerak di bidang itu, kasar nya mah gini2 juga ane teknisi..repair eMMC penyakit phinis di hp yang makan kos dan masa ...
sudalah lelah jadi teknisi teh .. maaf masalah (bahasa daerah pasundan, abaikan ga ngerti) ....
- Keadaan utama untuk proses akar
1.pastikan buildnumber j2 prime ente 1AQC1 kalo ternyata beda.flash dulu cari fail dengan kod itu bnayak di google ..
2.Sila gunakan pemandu usb yang sama odin sekurang-kurangnya versi 3.7 atau 3.9 versi.
3. teruskan input flashnya fail TWRPnya dalam medan PDA pada lajur odin atau AP untuk versi lain odin
PENTING 4.INI sebelum proses kilat pastikan untuk tidak nyahtandakan auto reboot di odin ..
5.karna auto reboot tidak di semak automatik seelah flash berjalan, hp harus cabut batre manual dan sila cek via butang HOME + VOL UP + POWER secara serentak ..
Nota
jika ada yang sukar buat dalam cubaannya ketika mencas baru masuk kedu ...
untuk kejayaan kemasukan TWRP lagi kilat SUPERUSERnya dalam twrp ..
dan jangan lupa untuk cadangan imei dan lain-lain ia membuat jaga2 ...
pautan ane termasuk di bawah ....
sila kopas jiga berguna ... dengan rejeki keadaan menyeret klo tidak izinkan .. hehe
berehat gan fort fortune tidak akan ketular eh ketuker ...
sila komen jika ada yang ingin bertanya .. blog baru masih tindak balas untuk menghitung komen insya alloh
TANGGUNGJAWAB FAST melalui WA save aja WA you guys in field Comment ..
1.usb pemandu cari diri anda
2. banyak di dalam mbah
3. ini adalah bahan PENTING

Comments

Popular posts from this blog

Jalur Cas dan Usb Oppo A37/A37f Tested

Jalur Cas dan Usb Samsung J500G Tested

Solusi Speaker Xiaomi Redmi 5A Not Working| Jalur Ic Audio Redmi 5A Tested